Kam čert nemůže ...díl 5

12. ledna 2010 v 22:25 | Richard Topalov |  Pracovní postupy textem i obrazem
Nějaké to pokračovaníčko...:))))
Jen tak pro oživení jsem si zkoušel nové pozadí a pár foteček...

Základní nástřik bílou.
Jiný pohled.
Věžičku jsem musel trošičku ještě brousit, potom opět nástřik základovkou.
Na destičku jsem nalepil oboustrannou lepící pásku , určitě to znáte.A kdo ne může to vyzkoušet, dobře se pak malují drobné věcičky.
Dal jsem si černý základ , pro budoucí stíny.
Vanu jsem černou stříknul jen na určitých místech.
Jiný pohled.
A už nástřik německou žlutou, aspoň přibližný odstín...:))))
Nestříkal jsem všechny plochy stejně.Schválně jsem nechal místy prokukovat černou základovku.
I na věžičce jsou hrany tmavší.
Jiný pohled.
Trošičku více jsem ještě jednou zesvětlil základní žlutou a určité místa na tanku jsem opět zesvětlil.
Totéž na věžičce.
Zelené flíčky jsem stříkal podle malých šablonek z tvrdého papíru.Šablonky vyříznete pomocí skalpelu a pinzetou přidržíte na místě určení.Není to dokonalé ,ale ať mi někdo vykládá ,že němci na frontě stříkali na vozidla kamufláže podle šablony z továrny!!!
Věžička prošla stejným postupem.
Kola taky.
Všechny díla modelu dostaly na závěr nástřik lesklým akrylovým lakem Tamiya.
A hnědé flíčky.
Jiný pohled.
Po nástřiku lesklým lakem přišly na řadu obtisky v mém případě divize Das Totenkopf.Nijak jsem nehladal konkrétní vozidlo jen jsem chtěl vyjádřit dioramatem s čím němci museli bojovat ke konci války.
Výfuk a výbava ještě není hotová....Samozřejmě , že obtisky dostaly ještě jeden nástřik lesklým akrylovým lakem.
Nejraději to stříknu akrylem , poněvadž rád používám při práci olejové barvy a mám strach , aby mi to nesejmulo spodní vrstvy.
Je krásně vidět vrstva lesklého laku.
A moji kluci od Waffen SS....uz se na ne nemuzu dockat.Tady po zakladove bile.
Jiný pohled.
Ten plešoun je drasťák...
Panzerfaust ..musi bejt!
A uspávačka MG42!!!!!!!!

Jen tak z legrace fotečka.
Příprava na sádru.Dřevěné destičky vymazané stolním olejem.
Směska - piliny ,herkules,sádra.
Nějaké ty kousky do dia....
A nashledanou se těší Herr Richard Von Topke... :)))))

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Saliery Saliery | E-mail | Web | 13. ledna 2010 v 11:43 | Reagovat

Ahoj mas to fakt husty jako vzdy mozes sa mrknut na moj web a posudit mojho tigra diky. Rad si vypocujem odborny nazor

2 marek.an marek.an | 13. ledna 2010 v 14:52 | Reagovat

jako vždy nadhera to maskovaní proste slast pro oči

3 Domee Domee | 13. ledna 2010 v 15:18 | Reagovat

Je to parádní před nějakým měsícem sem stavěl 1/35 ted stavím rc ale opět tvoje díla mě znovu vtáhli do dějin 2 sv.války a proto du dělat hakla od zvezdy chcete fotky? 8-)

4 Michal Michal | Web | 13. ledna 2010 v 16:15 | Reagovat

vypadá to suprově jako obvykle to maskování je super no prostě zatím celkově hodnotín velmi velmi kladně a jak píšeš Panzerfaust a MG 42ka nesmí cybět

5 Richard Richard | 13. ledna 2010 v 16:35 | Reagovat

Danke Maine Herren!
Posilejte fotky jak budu mit cas tak to zverejnim!!! :-D

6 VeveRák VeveRák | Web | 13. ledna 2010 v 18:02 | Reagovat

ty Richarde? Nebylo by lepší udelat ty sumky,čutory,pouzdra atp..udelat třebas zvlašt? jako myslim nabarvit..protože to asi musi byt horši dostupnost když je barviš štetcem přimo na figurce..jen takovy postřeh :-)

7 Herrtopke Herrtopke | 13. ledna 2010 v 21:03 | Reagovat

Ale pak uz se Ti v zadnem pripade nepodari je tak prilepit , aby jsi neposkodil malbu na figurce , nemluve o tom ze nebudou na figure prirozene vyjimat.(Napriklad mosna  nebude kopirovat povrch cutory , hodne veci na figurkach upravuji at uz to jsou pozy nebo vystroj pomoci tmelu a to jiste jak uznas nejde delat po namalovani figurky. ) Maluji i samostatne figurky a vetsinou je na nich uz vse prichyceno pred malbou. ;-)

8 marek.an marek.an | 13. ledna 2010 v 21:30 | Reagovat

presne tan lepsi je kdyz jsou uz na figurce je to lepší :-)

9 VeveRák VeveRák | Web | 14. ledna 2010 v 12:16 | Reagovat

jj, OK jsem se jenom tak zeptal,to přište skusím delat rovnou na nich,dik za radu  :-)

10 Michal Michal | Web | 14. ledna 2010 v 17:09 | Reagovat

Je to pravda blbě se to potom přilepuje. :-(

11 Michal Michal | Web | 14. ledna 2010 v 18:10 | Reagovat

Chci se ještě zeptat Richarde myslíš že by podobná kamufláž mohla být na pantheru?

12 Richard Richard | 14. ledna 2010 v 19:15 | Reagovat

Muj nazor na toto tema je takovy:Pokud vezmu v potaz dobove fotografie (ktere jsou mimochodem cernobile) tak na nich neni moc videt tvar fleku.Vetsinou je videt dvojite nic.:)) A tak muzes zkusit nejake publikace , ktere se prodavaji ,ale podle mne je tam stejne polovina veci domyslena...Ale je to jen muj nazor.
Drzim palec...:)) :-D

13 Michal Michal | Web | 15. ledna 2010 v 14:44 | Reagovat

Zkusím to mám v zásobě Panther ausf A bude na něm Zimmerit a asi tohhle maskování. S těma fotkama máš pravdu nic není vidět. :-(

14 Rangers Rangers | Web | 15. ledna 2010 v 16:43 | Reagovat

při takovéthle kamufláži je dobré vycházet ze základního odstínu modelu a kamuflaz přizpusobit podle ní, aby to celkově sedlo a vyvážili se kontrastní barvy...  ;-)

15 Michal Michal | Web | 15. ledna 2010 v 18:01 | Reagovat

To je zase z jiného soudku :-D

16 Richard Richard | 15. ledna 2010 v 18:07 | Reagovat

Ja mam namichany zakladni odstin (v tomto pripadu nemecka zluta) a do teto barvy pak pomalych castech primichavam zelenou barvu a pak trosicku hnede.Timto zpusobem si namicham zelenou a hnedou barvu.Dalsi techniky opotrebovani povrchu zasadsnim zpusobem zjemni prechody mezi flicky v kamuflazi. ;-)

17 Peťo Peťo | Web | 15. ledna 2010 v 20:26 | Reagovat

Kamufláž sa mi veľmi páči a figúrky majú zdarný základ, takže to bude ako inak, super dioráma  :-)

18 Michal Michal | Web | 16. ledna 2010 v 10:15 | Reagovat

Přesně tak vždy by se mněla přidat základová barva aby spolu všechny odstíny ladily

19 Richard Richard | 16. ledna 2010 v 22:32 | Reagovat

No panove ted jsem si prochazelmodely panzer II luchs od jinych vyrobcu a koukam jak je ten muj od Alangeru oje..ny!Chybi na nem spousta detailu.Nu holt usetril jsem na stavebnici a tak to dopadne.Pristi model uz jen od Dragonu nebo tamiye... :-D

20 Richard Richard | 17. ledna 2010 v 0:31 | Reagovat

V nedeli ocekavejte dasli dil....washing, odreninky.... ;-)

21 Michal Michal | Web | 17. ledna 2010 v 10:58 | Reagovat

Richarde prosím tě uděláš zase nějaký video třeba na odřeniny nebo fading :-)dík předem.

22 Richard Richard | 17. ledna 2010 v 12:29 | Reagovat

Mam nachystano video na eash,odreniny a fading taky bude. ;-)

23 Richard Richard | 17. ledna 2010 v 12:30 | Reagovat

Mylsel jsme wash
:-D

24 Domee Domee | 17. ledna 2010 v 14:21 | Reagovat

Richarde seš vážně klasa :D že pro nás děláš videa a jeste lepsi by bylo nějaké delší videjko a ne tak minutu treba na tu techniku bys ještě do toho mohl komentovat a bylo by to uplně parádní je zajímavé se dívat jak takový pan modelář jako ty jak se ti to pěkně zkrášluje když je máš v ruce :D zatim cau těším se na ten další díl

25 VeveRák VeveRák | Web | 17. ledna 2010 v 15:41 | Reagovat

No a ješte zpívat do toho rovnou.. :-D  :-D jen jsem se chtel zeptat co tim myslite "fading" slyšim to poprve,tak jestli by nekdo mohl naznačit co to pořadne je :-)

26 Richard Richard | 17. ledna 2010 v 15:50 | Reagovat

No panove , s  tim komentarem uz jsme o tom uvazoval.Pokusim se treba uz u toho fadingu.I kdyz se mi doma asi budou vsichni smat , ze si povidam v dilne sam se sebou...nejak to dopadne. :-D  :-D

27 Richard Richard | 17. ledna 2010 v 15:51 | Reagovat

Jinak fading se mysli takove opotrebovani povrchu techniku vlivem okoli a pocasi. ;-)

28 robocvikl robocvikl | Web | 17. ledna 2010 v 15:59 | Reagovat

Nazdar Richarde chtěl sem se zeptak od koho je ten s tím MG42 a ten s tim Panzerfaustem předem diky za odpověd :-)  :-)

29 Herrtopke Herrtopke | 17. ledna 2010 v 16:21 | Reagovat

Je to dragon  samozrejme! ;-)

30 Richard Richard | 17. ledna 2010 v 20:17 | Reagovat

Jsou to figurky pod cislem 6002