Maximus Decimus Meredius

6. června 2007 v 9:36 | Richard Topalov |  Pracovní postupy textem i obrazem
Zdravím příznivce modelařiny!!!
Vždy když dokončím diorama tak se pustím do samostatných figurek ,je to svým způsobem takový relax a čas na novou myšlenku pro budoucí dioráma.Ukážu Vám pár postřehů ze stavby malých scén a trochu o postupu malování figurek.Ze své bohaté zásoby :))) figurek jsem si vybral na zpracování mé nejoblíbenější období a to římany (54mm).Jedna figurka je zraněný říman ,někde na hranici s Germánií a druhá není nikdo jiný než slavný gladiátor Maximus Decimus Meredius z neméně slavného filmu Gladiátor ,kterého stvárnil můj oblíbený herec Russel Crow.Další dvě figurky jsou z období středověku a poslední v současné době ještě nedokončena z období francouzské revoluce.Jdeme na to....

Základní nástřik bílou barvou Humbroll.
Další nástřik tmavší červená taktéž Humbroll.Ty části ,které budou jiné barvy jsem přikryl nemastmnou gumou Tack It.Doporučuji!!!Čím více vrstev barev tím více detailů Vám zanikne!
Pohled zezadu.
Hlava - nástřik barvou kůže ,ale tu jsem zesvětlil dost bílou.
Černou jsem natřel štětcem.Dobře kryje.Raději použijte řidší barvu ,hustá zalívá detaily.Všechny části ,které budou kovové mají základ matnou černou.
Hnědé části oděvu (opasky,suknice,boty) natírám svělou okrovou syntetikou.Po dokonalém zaschnutí maluji vše olejovými barvami.
Podstavec : dřevěná destička na ní tvar okopu z polystyrenu.Lepeno Herkulesem.
Jiný pohled na římský okop
Pokud chci zvednout terén použiju trochu polystyrenu a na něj směs pilin,herkulesu,sádry,vody.Do nezaschlého terénu nezapomeňte vsunout vnořene části scény.(větve,hradby atd atd)
Nanesená směs Herkules,voda ,sádra,piliny.
Podstavec ze dřeva jako vždy oblepím páskou na koberce.
V další práci pokračuji až po jednodenním zaschnutí.Můžete po zaschnutí přetřít matným lakem ,to proto aby hmota zbytečně moc nesála barvy.Já používám Matný lak Sportakryl nesyntetický.
Na plášť jsem nepoužil červenou olejovou barvu nýbrž Alizarinovou olejovku.Zesvětloval jsem jen neapolskou žlutou.Barva kovu je vytvořena tupováním malým štětcem zlatou nebo stříbrnou na černý matný základ metodou suchého štětce.Srst zvířat v případě Maxima vlčí kožich jsem maloval následujícím způsobem:Celý povrch srsti natřu jemnou vrstvou titanové bílé.A pak jsem do ní za mokra zapouštěl okrovou a následně černou olejovku.
Nejříve namaluji oči bílou humbroll :nechám pořádně zaschnout minimálně 6hodin.A pak černnou horní část očí a pak panenky.Jen kulatou tečku.
Namíchám z olejových barev barvu lidské kůže : Kadmium žluté střední,Kadmium červené,okrzlatý,siena pálená,neapolská žlutá a titanová bílá na zesvětlení.Nanesu na celý obličej.Ještě za mokra vpouštím pruskou modrou na vousy ...POZOR opatrně a velice jemně!!!Po dvoudenním zaschnutí jsem obličej dostínoval a také domaloval černou barvou hustší zárust vousů.Vlasy v tomto případě černou a po půldenním schnutí jsem do nich vpustil okrovou olejovku.
Rty : olejová barva odstínu lidské kůže smíchaná s alizarinovým odstínem.
Terén po zaschnutí matného laku je nastříkaný pistolí pískovou barvou.Herkulesem přilepím statickou trávu.Natřu kousek plochy Herkulesem a pak vezmu statickou trávu do pinzety (větší hromádku) uvolňuji pinzetu a sypu trávu na herkules.Nechám zaschnout a pak už jen sfouknout nepřilepenou trávu.Na hlíně zapracovala směs pigmentů stardust(tmavá zem,světlá zem,písečný prach)Zapuštím lihem nebo ředidlem(kobaltové sikativum,s6001)
Celý model už nijak nelakuji.Na dobře zaschlou trávu dávám různé barvené filtry(silně zředěná ,zelená,hnědá,okrová olejová barva)Taktéž můžete filtry použít na již zaschlé pigmenty.
Opět nechám dobře proschnout a pak již jen technikou suchý štětec barvou neapolská žlutá zabarvím trávu.Dřevěné zátarasy jsem dělal podle knihy Římské legie avšak jsou spojeny jinak než v této knize níže uvedené a to tak jak to nedávno zkoušeli v Anglii experimntální archeologové (Kanál Spektrum satelitní televize pořad Jak žili římští vojáci).Knihu doporučuji pro všechny , kdo se zajímají tímto obdobím...
Pohled na zadní stranu.
Zkouším malovat bílou ...je to dost těžké stínovat samotnou bílou.
Proto jsem si stíny předem namaloval černou Humbroll.Olejové barvy prosvítají a bílá obzvlášť.A další věcí je do bílé přimíchat malilinko jiné barvy v tomto případě jsem do dal trošičku okrové na barvu kalhot a na košili a vestu trošičku pruské modré.Pak již se dá krásně za mokra zesvětlovat čistou bílou.
Hotový Maximus Decimus Meredius
Pohled zezadu.
Zraněný říman...
Jiný pohled...
Bitva u Agincourtu...potupná porážka francouzského rytířstva prakticky jen za pomocí luků anglických lučištníku a bahnu...
Další foto galerie...
Blog.cz>Richardova Dioramata 1/35 - 2.sv.válka>Galerie>Galerie>Figurky do 60mm

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Tomas Tomas | 9. června 2007 v 17:00 | Reagovat

Ahoj Richarde máš to moc pěkné.Jen bych se chtěl zeptat co je to vlastně ta statická trává a kde bych mohl koupi tu nemastnou gumu.

2 Richard Richard | 9. června 2007 v 23:27 | Reagovat

Ahoj!

Statická tráva se dá koupit v prodejně s doplňky na  stavbu vláčků.Pytlík toho stojí 150czk.Ale vydrží to věčně.A nemastnou gumu Tack it koupíš skoro v každém papírnictví nebo i v tescu.:)))

3 Tomas Tomas | 10. června 2007 v 11:26 | Reagovat

Jo díky.

4 Tomas Tomas | 13. června 2007 v 13:38 | Reagovat

Právě dělám Opel Blitz od Iteleri.Až bude hotový tak pošlu foto.

5 Richard Richard | 17. června 2007 v 12:35 | Reagovat

Ja ho stavel taky od italeri ,tak se pochlub az to dodelas...

6 Tomas Tomas | 17. června 2007 v 14:41 | Reagovat

Jo spolehni se ale je to ten novější ne s ten 12 let starý :) zatím to vipadá moc dobře

7 Jiří Dvořák Jiří Dvořák | E-mail | 25. června 2007 v 12:59 | Reagovat

Zdravím Richarde.

Na Tvoje stránky chodím pravidelně a to už asi tak dva roky. Ja jsem jen modelář teoretik a všechny modely si nechávám stavět na zakázku. V Tvých modelech je něco profesionálního a dost se mi líbí jak obětavě prezentuješ tuto zálibu mezi ostatní kolegy.  Jen tak dál a přeji Ti hodně dalších úspěchů.

Zdravím Jiří.

8 Richard Richard | E-mail | 25. června 2007 v 14:05 | Reagovat

Děkuji mockrát za morální podporu!!!!! Musím se přiznat ,že opravdu  tvorba stránek ,myslím těch původních http://www.diorama.wz.cz/  

mi zabírala mnohem více času než v současnosti ,kdy dávám vše na web pomocí blogu.A tak se mi podařilo ušetřit čas na více práce s dioramaty.Tím chci říct ,že vše je o volném čase.I když se ozvala i kritika ,že jsem přešel na blog , že stránky byly lepší.No v každém případě mě obojí baví jak modelařina tak vedení blogu  a o tom to  vlastně je že??? :)))

9 richard richard | 13. ledna 2008 v 11:37 | Reagovat

tebe volit nebudu