Hrdinů.... část druhá

4. dubna 2007 v 12:32 | Richard Topalov |  Pracovní postupy textem i obrazem
Zdravím přátelé!!!
Trochu jsem pokročil , ale ještě nemám vše hotovo....Omlouvám se za první čtyři fotky jsou dost rozmazané,neměl jsem foťák a tak jsem to nafotil mobilem.

Figurky jsem rozřezal na jednotlivé části a ty spojil měděným drátem.Vše zakápnuto sekundovým lepidlem.
Pokud máte figurku spojenou drátky můžete tvarovat pohyb ,který potřebujete.Určité místa musíte ztenčit a jinde zase tmelit- používal jsem dvousložkový tmel Pattex : rychleschnoucí asi 20minut.
Hlavičky jsem koupil zvlášť na burze.Ono s těmi původními to opravdu nešlo!!!
Vytmelené figurky a dobře vytrdnuté jsem brousil jak smirkovým papírem tak pilníkem ,ale hlavně drátěnou vlnou.Vlna krásně vše vyhladí .
Základní nástřik tělovou barvou hodně zesvětlenou krémově bílou syntetikou.
Základ , na který budu nanášet olejové barvy jsem natřel barvami Humbroll a Revell.A to byla chyba!!!Příště už barvy nastříkám pistolí.Štětcem je nátěr hrubý a zalívá zbytečně detaily na figurce.
Čepice a vlasy jsem natřel štětcem,tentokrát jsem barvu dost naředil a natíral ve více vrstvách.
Docela jsem si zvykl na tento postup při malování obličejů :na dobře vyschlý základ nanesu umbru pálenou a nechám tak 15-20minut zavadnout.Pak velice opatrně stírám vatovýmí tyčinkami umbru z tváře figurky.Umbra zůstane jen tam , kde mají být stíny.lHlavičku nechám minimálně 24 hodin vyschnout.
Zde je na foto (nahoře) vidět výsledek po setření umbry pálené.Pak maluji oči,krémově bílou natřu tenkým štětcem bělmo a nechám je tenký okraj z tmavé umbry pálené.Opět nechám dlouho schnout.Pak již můžu domalovat panenky.
Panenky maluji vetšinou jen černou barvou,někdy použiji i modrou nebo zelenou.
Dalším postupem je namíchání tělové barvy z olejových barev.Tento odstín hodně zesvětlím a domaluji na tváři figuky světla.Rty je také dobré zvýraznit.Fousy - ještě do nezaschlé tváře vpouštím modrou barvu !!!!ALE pozor nepřežeňte to!!!
Jak jsem již výše napsal ,byla chyba ,že jsem základní barvu uniforem nenastříkal pistolí.Jinak maskovací tvary na uniformě maluji štětcem.A samozřejmě olejovými barvami.Pokud malujete maskované uniformy normálně vystínujte základní barvu maskáčů.A až vše vyschne nanášejte vzory maskování.Opět připomínám nedělejte to jako já .Používejte řidší barvu a raději více vrstev.Vypadá to lépe.A maskovací vzory děleje co nejmenší ,ať to vypadá vše reálně.
Nanesení obtisků: bez použití vodičky na obtisky by to nešlo.Opět jsem udělal chybu.Vodičku jsem sice použil , ale málo jsem oříznul obtisky a tak teď je to trochu vidět.Štve mě to ,ale co už s tím nadělám.Jinak nejdřív natřít lesklým lakem a po vyschnutí nalepených obtisků opět přetřít nebo přestříkat lesklým lakem.
Weathering : tečky olejových barev.Na svislých plochách stírat plochým štětcem.Na vodorovných rozmývat.
Barvy na opršení....
Plochým štětcem s tvrdým chlupem jsem nanesl na šircnu sienu pálenou.
Wash: Rozpuštěnou umbru pálenou zapouštím tenkým štětcem do škvír a okolo šroubů.A hned stírám obteklou barvu vatovou tyčinkou.
Pár foto po "opršení"
Stavba se chýlí ke konci a tak co nevidět zveřejním třetí a poslední část smutného příběhu Nataše a Vasila ....

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 r r | 4. dubna 2007 v 14:26 | Reagovat

rrr

2 Andrew Andrew | E-mail | 4. dubna 2007 v 20:32 | Reagovat

skvele, jsem velmi zvedav

3 Myrra Myrra | 5. dubna 2007 v 22:12 | Reagovat

je to fakt dost dobry uz se tesim na konecny vysledek

4 modelmrak modelmrak | 7. dubna 2007 v 18:01 | Reagovat

je to dost dobrý,obzvláště ten manik s těma fousama se mi líbí,ale ta

ženská má nějakej divnej xicht,takovel zvláštní pohled

5 Richard Richard | 8. dubna 2007 v 8:51 | Reagovat

No jak jsem koupil tak jsem namaloval...bohuzel jinou doma nemam...Byl jsem rad ,ze jsem na burze sehnal aspon nejake zenske ksichtiky...

6 modelmrak modelmrak | 10. dubna 2007 v 15:56 | Reagovat

tak to jo

7 Jay Jay | 10. dubna 2007 v 20:29 | Reagovat

jen tak se dívám a je to hezký.už se těšim na plochu..a chci se zeptat jakej obličej má ta holka????na tom 3  štětci???

Zatím dík Jay

8 Richard Richard | 10. dubna 2007 v 22:04 | Reagovat

Ja nechapu na co se ptas jaky ma oblicej_???? Jako jak se tvari nebo kdo to vyrabi???

9 Jay Jay | 12. dubna 2007 v 21:05 | Reagovat

No jak psal modelmrak o tom ksichtu a jak psal:ale ta

ženská má nějakej divnej xicht,takovel zvláštní pohled

10 Richard Richard | 12. dubna 2007 v 21:56 | Reagovat

Aha... no jak jiz jsem psal co s tim nadelam jak jsem koupil tak prodavam... :))) ale jinak v realu to vypada lepe je takova smutna...a ty fotky jsou moc zvetsene...prijed na soutez do Brna nebo do Koprivnice a uvidis to na vlastni oci...

11 buldog buldog | 13. dubna 2007 v 19:35 | Reagovat

K tomu neni co dodat,proste super

12 hans hans | 7. května 2007 v 17:25 | Reagovat

no je to fakt supr. Už se těším na další! Začínám totiž dělat svou 1 dioramu,r.1940,Francii.Mam 8 figur+Panzer IV Ausf.D a právě musím dodělat patinu.Takže si mi pomoh'.

13 D@w3W§ D@w3W§ | 15. září 2007 v 12:08 | Reagovat

moc pekny:-)

14 šiška šiška | 25. ledna 2008 v 18:36 | Reagovat

budou teďka v ČR ňáky výstavy nebo soutěže???a kdybys o nich něco věděl, jako třeba kde budou a kdy....a este na jakých stránkách hledáš tyhle informace?????

15 jan123m jan123m | 23. února 2008 v 11:50 | Reagovat

Jsem začínající modelář a nějak pořád nechápu tu techniku Weathering. Necháte tam ty barvy nejdříve zaschnout, nebo jak se vlastně postupuje? Díky.