Opel Blitz 1/35 nebo 1/40 ???

11. ledna 2007 v 11:42 | Richard Topalov |  Pracovní postupy textem i obrazem
A je to tady náklaďák Opel Blitz předválečné výroby.Tak stejně hojně používané nákladní vozidlo německou armádou bylo snad už jen Krupp Protze.Důvod proč jsem si tento model koupil před 12 léty , byl jeho tvar .Prostě se mi náklaďáček líbil.A pak jak už to bývá u většiny modelářů ,auto skončilo ve skříni.Nedávno jsem ho tam objevil a rozhodl jsem se pro stavbu .Je to výrobek firmy Italeri a tomu odpovídá i kvalita!Hrůza- jedním slovem.Ale když už jsem to nakousnul ,říkám, dodělám to. Měřítko 1/35 si asi firma měřila na koleně.A to nemluvím o detailech !!!!Dost pláče a do práce.Nebude to perfektní ,ale budu mít ve sbírce náklaďáček,který se mi tak moc líbil.

Klasická práce :Začištění dílů,kontrola přesnosti----spíše nepřesností,tmelení ,broušení,nadávky nejtvrdšího kalibru,sekunďák a zase broušení pak leštění..UFFF! A pak nástřik pistolí.koukněte na obrázky:
Před nástřikem ..jen tak nasucho
Další foto : Malá úprava na korbě, protáhl jsem všechny škvíry skalpelem.Pak jsem to začistil kartáčkem.
Další foto:Celý model nastřik evropská žlutá ,do kabiny jsem doplnil akorát tabulku.Skla budu lepit až na konec a to je musím udělat znova,ty originální jsou hrubé.
Další foto : Pořád jsme přemýšlel čím vycpat korbu ,abych ji neušpinil a zároveň ,abych nemusel vstávat ze židle.A našel jsme krásný mikroténový sáček.Ještě že jsme tak lenivý :)))
Další foto : S kabinou totéž ...našel jsem další mikroténový sáček...není to tady vyfoceno.Dveře a zadní část dolepím později ,to kvůli montáži volantu a skel.
Další foto: Chtěl jsem původně nastříkat červenohnědé fleky od ruky ,bohužel moje předpotopní pistole řekla ne !Dělala mi takové nehezké cákance!Asi si budu muset otevřít ůvěr a jít si koupit konečně pistoli a tu hračku od Tamiya vyhodím :(( .Zpět k postupu :vymaskoval jsem fleky pomocí nemastné gumy tack it a stříkal...
Další foto : Rám podvozku jsem nastříkal černou Revel ,kterou jsem zředil benzínem Zippo a trochou acetonu.Krásně matný povrch a drybrush (neapolská žlutá + černá Revel) Výfuk rezavou barvou.
Další foto: Kola mají disky nastříkany černou barvou a pak evropskou žlutou a na to trochu červenohnědé.Drybrush svetle šedivou.
Další foto: Zapomněl jsem přimíchat lesklý lak do barvy a tak na něj došlo až nakonec.Nevadí.Nezapomeňte ,že úpravy v kabině musíte udělat před slepením ,pak se tam nedostanete.
Další foto : Ještě pořád nic nelepím dohromady.Všechno se chystá na filtry,wash,drybrush,odřeniny ,pigmenty ,bahno atd.....
Pokračování příště...

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Pavel Šafránek Pavel Šafránek | 19. března 2008 v 18:01 | Reagovat

Tento model se vám povedl. Osobně tento model také vlastním , ale nedosáhl jsem vašich skvělích výsledků.

2 miroslav kubíček miroslav kubíček | 15. listopadu 2009 v 9:29 | Reagovat

jo no ja slepim model letadla a sem rad ale s jednim tankem sem si pohral.....takze klobouk dolu pred tebou richarde