Sníh , rampouchy

13. července 2006 v 22:46 | Richard Topalov |  Pracovní postupy textem i obrazem
Sníh ,rampouchy
Myslím si , že tvorba sněhu na dioramatu patří mezi trochu obtížnější modelařinu .Ale pokud se zvládnou základy a pracovní postupy je jen otázkou času , kdy se začnete radovat ze zasněžených tanků,promrzlých pěšáků ohřívajících se u malého ohně uprostřed sněhových závějí .Dost

"modelářské" romantiky a vrhněme se do práce.
Materiály: kuchyňská sůl,jedlá soda,škrobová moučka,mouka,dětský zásyp,lepidlo Herkules,model.hlína Terracota ,pracovní nářadí , pipeta,kovové sítko
Musíme se rozhodnout jak moc bude dioráma zasněžené ,jaký bude sníh- jestli taje,mrzne,čerstvě nasněžený.

Zmrzlý sníh
Kuchyňská sůl - krásně se leskne a odráží proti světlu

Tající sníh
Škrobová moučka,dětský zásyp,mouka - skvělá imitace taj.sněhu

Čerstvě nasněžený
Jedlá soda - dobře do ní otlačíte stopy vozidel,figurek

A.Málo zasněžená krajina /začátek zimy,konec zimy/

Pokud bude na dioramatu/začátek zimy/ málo sněhu pak si musíme připravit krajinu pod sněhem jako by jsme tam pak sníh vůbec nedávali.To znamená připravit si otisky kol,pásů ,stopy figurek,trávu ,hlínu .Na místa , kde budeme sypat sníh naneseme zředěný Herkules.Pak pipetou nabereme danou napodobeninu sněhu viz .tab.1. a sypeme .Pokud budete používat sítko tak s opravdu malými dírkami .Na konci zimy nebo v případě oblevy si musíte dát pozor ,kde sníh zůstává nejdéle např. ve stínu stromu,domu,techniky atd.Pozor na nesmysly ! Sníh kolem domu nezůstane ale uprostřed dioramatu kde není žádný stín je ho hromada !!!!!

B.Zasněžená krajina

Tady to budete mít jednodušší nemusíte vytvářet pod sněhem žádné úpravy.Metod jak vytvořit tvar krajiny je hodně ,na mé stránce jistě najdete rady jak na to .Může to být sádra,papír,tmely,epoxidy,teraccota,polystyren.Zasněžené dioráma ,které jsem nedávno dokončil /co nevidět jeho foto umístím do fotogalerie/ je právě vytvořeno pomocí polystyrenu , který jsem nalepil na podklad dioramatu /dřevěnou desku/ a pak vytvaroval pomocí pájky do polystyrenu tvary které jsem potřeboval.Pak přišla na řadu terracota tu jsem dal na místa , kde jsem chtěl položit techniku.Pak jsem si rozmíchal mouku/můžou to být i úplně jemné piliny/ s vodou a lepidlem Herkules. Hustota by měla být taková aby se dalo z této hmoty vytvářet závěje a jiné různé tvary ve sněhu.Než toto zaschne vložte techniku do dioramatu , to proto ,aby pěkně modely sedly do sněhu.Pak nechte dioráma proschnout. Poté natřete celou plochu , která má být zasněžená zředěným lepidlem Herkules.A sypete sníh podle tab.1 Sypete malé množství ,necháte uschnout ,opatrně sfouknete sníh ,který se nepřilepil .Celý postup opakujete tak dlouho dokud se vám dílo nezdá hotové.Pokud model přelakujete lakem sníh se slepí a bude vypadat jako hodně tající .Ale nejdříve si toto vyzkoušejte někde nanečisto,aby jste to nepřehnali.

C.Rampouchy

Toto snad budete vědět všichni , stačí jen vzít kousek čiré umělé hmoty a natahat z ní ledové rampouchy nad ohněm.Ty pak zalepíte na vaše dioráma kam potřebujete.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Nolino Nolino | E-mail | Web | 4. února 2007 v 8:49 | Reagovat

Mám dotas ohledně sněhu na ten polystiren sypu ještě jedlou sodu?

2 Richard Richard | 6. června 2007 v 11:25 | Reagovat

Jedlá soda patří na povrch.

3 honza honza | E-mail | 15. srpna 2007 v 13:12 | Reagovat

Tu jedlou sodu mám přilepit na herkules a nebo rozmíchat a tvarovat?

4 dominik dominik | E-mail | 10. října 2008 v 10:44 | Reagovat

mam dotaz kdyz chci udelat zmrzlej snich tak tam mam nasipat jenom tu sůl a rozdrcenou nebo ne?

5 Radim Radim | 11. září 2013 v 21:08 | Reagovat

Ahoj,na hlubší sníh zkuste použít šlehaný tmel ONETIME- je jedinečný velmi jemný tmel v konzistenci šlehačky, určený k okamžitému použití bez nutnosti následného broušení. Jemná pastovitá hmota, která se velmi lehce a dobře tvaruje.
Šlehaný tmel Onetime vyplní praskliny, spáry, malé i velké díry v jedné vrstvě. K použití na omítku, sádrokarton, zdivo, dřevo a štuk. Namočeným štětcem se skvěle dotváří na technice,dioramatu!
Ihttp://radkoi.rajce.idnes.cz/Model_Sd-Kfz_7_1_meritko_1_35/

6 Grammar nazi Grammar nazi | 18. srpna 2015 v 13:02 | Reagovat

Nolino, píše se dotaZ a ne dotaS, dále se píše polystYren a ne polystIren.

Dominiku, píše se sníH a ne sníCH, potom se píše nasYpat a ne nasIpat.

Bylo by vhodné, kdyby jste si zopakovali gramatiku jazyka českého.