Jak na stromy

16. července 2006 v 10:00 | Richard Topalov |  Pracovní postupy textem i obrazem
Listnatý strom

Uschlé větvičky můžete domalovat barvami , opálit nad ohněm, nastínit křídami různé světlosti objektu.Křídu nastrouháte např. smirkovým papírem a pak nanášíte štětečkem na větvičky.Stínění

křídami je dobré provádět až po vložení do diorámatu , to proto aby vše ladilo s okolím.Tak to byly větve s přírody. Malý tip na závěr : Potřebujete listí na stromy? Kdo ne. Pokusím se trochu poradit.

Materiál: suché listí,herkules-lepidlo , barvy ve spreji ,čirý matný lak

Listí:

Můžete vytvořit ze skutečného listí ze stromů.Nasbírejte listí nechte jej proschnout , může uschnout i pokroucené. A naprosto suché listí promneme rukama , vznikne vám na stole kupka suchého listí - základ připraven k dalšímu zpracování.Teď si najdeme hezky rozvětvenou větvičku a rozhodneme se , z kterého ročního období budeme strom vytvářet.Zima je jednoduchá , listí nepotřebujeme.Ale ty letní měsíce nám dají zabrat .Barvu listí vždy doděláme barvou ve spreji.Pokud požadujeme na stromě hodně listí musíme na větvičky nalepit kousky vaty /normální vata kupovaná v drogérii/ a až tato vata dobře uschne na větvích pak pokračujeme s posypem předem připraveného listí.A to následujícím způsobem- Zředěným lepidlem potřeme kousky vaty a postupně obsypeme suchým listím.Pak opět necháme dobře proschnout.Další bodem je dobře prolakovat čirým matným lakem .A pak už zbývá jen nastříkat barvy na listí a tím docílit konečného vzhledu.Pokud vytváříte listnaté stromy na podzim tak už nepotřebujete hustý listnatý zárost a můžete vynechat tu vatu a na větvičky nalepit jen suché listí a obarvit.

Je jasné , že existuje mnoho způsobů jak vytvořit krásný skoro skutečný strom a byl bych jenom rád ,kdyby i vy jste mi napsali jak jste na to šli a poradíme si navzájem.

Větve na maskování - tanky , úkryty

Materiál - tenký drát ,lepidlo Herkules , jemný ,ale opravdu jemný posyp na kolejiště nebo vlastní prací získané a následně obarvené dřevěné piliny,suché listí

Nejvěrohodnější dioramata jsou vždy ta , která obsahují co nejvíce přírodního materiálu.

Docela pěkně a věrně jde vytvořit větve na maskování tanků pomocí tenkých drátků .Drát stáhneme z bužírky a z více žilek stočíme větvičku , nechte si některé žilky drátu čouhat , z nich vytvoříte odnože větve.Později dodám i pár fotek postupu. Hotovo? Tak natřete vytvořenou větev vytvarovanou do požadovaných tvarů /POZOR pak už s ní nebudete hýbat/ lepidlem a vložte do misky s připraveným posypem.Na dobře prosušenou větvičku opět naneste lepidlo herkules a vložte do předem přichystaného suchého listí.Pak už jen uschnout a nabarvit podle uvážení.

OHOŘELÉ STROMY

Na vytvoření ohořelých stromů , respektive kmenů , budeme potřebovat přírodní materiál ten totiž nejvěrněji napodobí skutečnost.A tak se vydejte do lesa a nasbírejte si různé kousky větviček , suchou hrubší trávu , kořeny uschlých rostlin. Tyto rostlinky pak doma jen nechte pořádně doschnout
TIP : Pokud si naberete čerstvou trávu nezapomeňte , že po uschnutí zežloutne a nepomůže ani když ji přelakujete čirým lakem.Ale je tady řešení : Čerstvou trávu vytvarujte do požadovaných tvarů a nastříkejte lakem. Po dokonalém vyschnutí můžete začít barvit , ať už štětcem nebo stříkací pistolí docílíte hezkých výsledků.Můžete si vytvořit i Vietnamskou džungli.

Jehličnatý strom

Použitý materiál : drát bez bužírky,lepidlo Herkules,posyp na kolejiště jemný zelený a jemný hnědý,barva zelená ve spreji,modurit

Postup práce:
Na menší stromek budete potřebovat jen dráty a na větší i jiný materiál /např. modurit/.Vytváříte ze svazků drátů větvičky viz foto a ty pak spojíte do jednoho stromku.Hotovou kostru z drátů nabarvěte na zeleno a kolem kořenů na hnědo.Pak kostru stromku namočíte do lepidla herkules a pak do posypu na kolejiště .Pro sjednocení a věrohodnost lehce přestříkejte zelenou barvou ve spreji.Malý stromek je hotový.
Na větší stromek:
Budete potřebovat i modurit z něj si uválíte kmen stromu necháte vytvrdnout nabarvíte ./ze spodu hnědě a blíže k vrcholu zeleně/.Pak kmen namažete zředěným lepidlem herkules a oblepíte posypem z kolejiště podle barvy natřeného kmenu.Poté stejným způsobem výše uvedeným vytvoříte větvičky , ale ty už nebudete splétat .Navrtáte si otvory do připraveného kmenu stromu a zasunete do nich připravené větvičky.Pro sjednocení a věrohodnost lehce přestříkejte zelenou barvou ve spreji.Velký strom je hotový .

Palma
Chcete mít krásné dioráma z Černého kontinentu -Afriky ? V tom případě potřebujete PALMY .Zde je jeden postup jak na ně:
Použitý materiál : kuchyňská špejle , zahradnický motouz ,lepidlo herkules nebo sekundové lep. papír, zelená a žlutá barva.

Postup práce : Na špejli nanesete lepidlo herkules nebo sekundové lepidlo/to rychleji zasychá/.Pak si nastřiháte proužky z papíru velikosti A4 /šířka asi tak 1 cm/ a oblepíte s nimi špejli vytvoříte dole u kořene palmy trochu silnější kmen palmy foto./Nezapomeňte ,že budete ještě přidávat motouz tak , aby nebyla palma pak příliš široká .A pak až papír zaschne opět nanesete lepidlo a odspodu budete natáčet motouz viz doprovodné foto .Listí palmy vytvoříte z papíru a natřete zelenou barvou viz foto .Než budete z motouzem u vrcholu palmy musíte přilepit listí !! A pak teprve dotočíte motouz až nahoru viz foto.Kmen palmy natřete žlutou barvou a dostínujete podle potřeby.Poslední prací je zavěšení palmy za kmen listím směrem k zemi a následným prolakováním bezbarvým lakem ve spreji.To proto , aby listí neviselo zplihle k zemi.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 marcin marcin | 16. února 2007 v 9:12 | Reagovat

prosim vas co je to ten posyp na koleje kde bych ho vzal????

2 Richard Richard | 6. června 2007 v 11:26 | Reagovat

Posyp na koleje v modelářských prodejnách.

3 vašek vašek | E-mail | 28. července 2007 v 12:15 | Reagovat

Prosim vás nešlo by ktim listnatim stromům vifotit nějké fotky při stavbě těchto stromů ?? jestli ano předem děkuji a když ne tak ani moc neva

4 šiška šiška | 25. ledna 2008 v 15:25 | Reagovat

a ktěm palmám tady nic není...=žádné foto:(..jo a co to je motouz?

5 šiška šiška | 25. ledna 2008 v 17:53 | Reagovat

a ani k ostatním druhům stromů:(

6 micho micho | 22. května 2010 v 16:54 | Reagovat

tady nejsou zadne fotky :-(